Jazdci F1 budú musieť viacej riskovať.

Autor: Peter Kimlička | 26.3.2009 o 18:18 | (upravené 5.11.2017 o 23:35) Karma článku: 2,31 | Prečítané:  690x

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) opäť rozdelila fanúšikov formuly jeden na dva tábory. V posledných rokoch sa jej to mimoriadne darí. Po veľkej vlne rôznych obmien  v pravidlách prišla minulý utorok s 

X+

Nové tisícročie vo formule jeden sa nieslo v znamení „nadvlády" Michaela Schumachera a Ferrari. Päť majstrovských titulov „Schumiho" a jeho tímu v rade znudilo značnú časť fanúšikov. Rýchly vývoj techniky, málo predbiehania a vzrušivých momentov na trati i v podstate žiaden konkurent mali za následok zmenu mnohých pravidiel, ktoré by priniesli viacej vzruchu a súťaživosti na okruhoch Veľkých cien. To sa aj viac-menej podarilo i vďaka novému bodovaciemu systému z 10-6-4-3-2-1 na 10-8-6-5-4-3-2-1 čo zapríčinilo prehustenie jazdcov na čele štartového pelotónu. Ale vzhľadom na malé rozdiely medzi bodovanými miestami to malo taktiež za následok väčší dôraz na taktiku, kľudnejšie jazdenie na druhom-treťom mieste a samozrejme ďalšiu nudu pred tv obrazovkami či v hľadisku.

Od budúceho roku budú musieť piloti teda viacej riskovať a snažiť sa za každú cenu zvíťaziť, hoci sa proti zmene okrem tímov dosť kriticky ozvalo aj mnoho fanúšikov F1. Bezpečnosť jazdcov je samozrejme dôležitá, ale „kto sa bojí - nech nechodí do lesa"! Pozeráme sa na preteky práve aj kvôli riskantnému predbiehaniu, občasným haváriám, nepredvídaným kolíziam, či rýchlej nebezpečnej jazde. V pohode nášho domova pred televízorom, alebo v hľadisku na okruhu nás to vzrušuje, vyvoláva zimomriavky, behá nám mráz po chrbte. Fanúšikov chodí potom na preteky viacej, zvyšujú sa zisky organizátorov z predaja vstupného, pred tv obrazovkami sedí viacej divákov, vďaka ktorým stúpa sledovanosť a tým aj zisky z predaja televíznych práv. Pretekár sa už nebude môcť spoliehať na získané body napr. z druhých, tretích, štvrtých miest, ale bude musieť naozaj preukázať, že je najlepší i - za pomoci svojho tímu.

Určite už aj mnohých skalných fanúšikov omrzelo sledovať (v prevažnej miere) preteky, kde takmer dve hodiny v kuse krúžia dookola po okruhu v kľude a s nádejou čakať na nejaké vrtochy počasia vďaka ktorým sa to trochu skomplikuje. Snáď k tomu prispejú v začínajúcej sezóne aj niektoré zmeny, ako napr. slicky - hladké pneumatiky, kinetická energia kers či nové aerodynamické prvky monopostov.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Šéf Fondu na podporu umenia: Odborníkov je málo, bojujeme s konfliktom záujmov

Prioritami pre fond na nasledujúci rok sú národné výročia.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.


Už ste čítali?