reklama

Ako som videl Top Fest 2016

TOP FEST mnohí označujú za najznámejší a najväčší rockový festival na Slovensku. Konečne som rozhýbal svoj lenivý zadok a vydal som sa naň aj s mojimi najlepšími kámošmi. Toto sú moje postrehy z predošlého víkendu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Deň prvý, Štvrtok (30.06.)

GUANO APES - celkom dobrý bubeník, zvyšok nič moc extra, taký priemer.... Speváčka celkom dobrý frontwoman prejav - inak to bol skôr vreskot a štekot než spev. Evidentne kapela jedného hitu, hoc publikum reagovalo dosť pozitívne, ale rockovo-mainstreamové obecenstvo zoberie snáď čokoľvek ak sa chce baviť. Po nich nastúpiliEUROPEa hneď bolo vidieť, kto je pánom melódií, a aj po rokoch dokáže nežiť iba z minulosti. I keď posledný album, ktorý propagujú po Európe v rámci turnéWar Of Kingsje ťažký na počúvanie aj na tretí-štvrtý-krát. Okrem noviniek zahrali aj priehrštie hitov, ale mňa od nich (až na pár výnimiek) skôr "berú" viacej veci zo zač.90-tych r.; resp. z tých starších nie veľké hitovky... Preto je asi aj moja najmenej obľúbená skladba od nich tá ich najslávnejšia! O.i. za prvý deň chcem ešte spomenúť českýALKEHOL- kapelu, ktorú som počúval na konci strednej školy ako 17-18 ročný na začiatku svojej "alkoholickej kariéry" :D . Skupina žijúca stále z tej istej filozofie, ale posledný album, ktorý som si od nich vypočul - vyšiel tuším niekedy okolo r. 1998...?? :-O... No tie prvé dva zostávajú kultové!!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Švédi :-)
Švédi :-) (zdroj: ja)

Deň druhý, Piatok (01.07.)

THE DARKNESS - headlineri večera - zaujali predovšetkým kostýmami, vcelku dobrá showka, pišťavý hlas speváka je vlastne súčasťou zvuku kapely takže nepôsobil vôbec rušivo. Ešte predtým mali svoj koncert na tom istom hlavnom pódiu DESMOD - ktorí, to už podľa mňa minimálne 10 rokov robia iba pre business; hoc sa mi ešte občas podarí cca raz za 5 rokov splodiť aj nejaký ten schopný zaujímavý song. A v poslednej predvolebnej kampani to zaklincovali podporou na mítingoch strany Smer, kde tým pádom logicky ukázali a predviedli svoj charakter! Na „B-éčkovom“ stage-i sa prišlo na SLOBODKU pozrieť toľko ľudí, že by si určite zaslúžila väčšie pódium!! Na tomto pódiu - až na pár výnimiek – hrali menej známe skupiny, ktoré by mohli v našich médiach dostávať väčší priestor (napr.mladí rockeri BOD OMYLU či "divočina" WASTAGE), ale slovenský showbusiness má malý priestor a ten vpustí medzi seba len občas aj niekoho nového. Medzitým sa na hlavnom stage-i objavili aj CHINASKI, ktorých showka nebola nikdy nič moc - od*ebú si to zakaždým tak ako keby ste si to pustili z CD-čka. :P V noci za zmienku stáli ešte INÉ KAFE. Skupina, ktorá je demonštráciou toho, že nepotrebujete veľké mainstreamové scény či šialené muzikantské umenie a zručnosť, aby na vás chodili davy. Potrebujete dobrý HIT , dobrý song, hlavne zo života, kde sa nájdu takmer všetci a ľudia budú na vás chodiť a tlačiť sa v dave. V jednoduchosti je krása ;-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
The Darkness
The Darkness (zdroj: ja)

Deň tretí, Sobota (02.07.)

Po prvých sobotných kapelách a českej DOGE okolo 18 hod. nastúpili na hlavný stage WANASTOWI VJECY, na ktorých som bol z tretieho dňa asi najviacej zvedavý. Predviedli celkom dobrú showku, zahrali hitovky zo všetkých albumov a pridali dve "Kodymovky" od Lucie. Akurát mi tam chýbal P.B.Ch., ktorý k WV podľa mňa bude už navždy neodmysliteľne patriť. Na stanovom stagei nr.B boli najväčšími hviezdami večera ZÓNA A, ktorí to rozbalili na plné gule a so svojimi textami aj na plnú hubu. "Keď sa chceš dobre mať - tak musíš utekať"; Bratislavské dievčatá; ale asi hlavne Chleba!! - text s veľkou výpovednou hodnotou :- ale nebýva náhodou v jednoduchosti krása ?! Veď vlastne o tom je punk všakže: "všetko je na p..., všetko je na p..., všetko je na k....; sku.... vláda, úžerník prezident (že Andrejko?! :-P) (predtým sa spievalo tuším vyj..... prezident) ... :D atď, atď.... :D Koňýk oblečený typicky celý v bielom, s pivečkom po ruke a pred koncertom bez hviezdnych manierov sa v kľude prechádzajúci a debatujúci so známymi pomedzi stánky medzi ostatnými návštevníkmi. Síce s nevôľou, ale v pohode a s úškrnom len mávol rukou po predčasnom ukončení organizátormi - ale stihli odohrať aj tak toho dosť. Na druhej strane letiska sa v tom čase už rozbiehal v plnom prúde KABÁT a predpokladal som že stihnem aspoň celú hodinu ich koncertu, ale kvôli búrke som videl akurát tak iba 2 songy! : - (
Po predčasnom zrušení sa ľudia (väčšinou skrytí v hlavnom stane) bavili a zabávali aj naďalej, tancovali a spievali si sami... A to aj po zatvorení akéhokoľvek predaja, mnohí mali tekuté zásoby so sebou!! :-D Niektorým bolo ľúto, že neuvidia HORKÝŽE, pre zmenu ja som bol zvedavý ešte na DEREŠ, ale mohlo to dopadnúť s tým počasím aj horšie. Takto na záver pár hodín pred skončením trojdňovèho maratónu to celkový dojem poznačilo úplne minimálne; bolo super, ideme aj budúci rok a ktokoľvek chce - môže sa pridať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Zóna A
Zóna A (zdroj: ja)
Oddych pred večerom :-D
Oddych pred večerom :-D (zdroj: ja)

Tento víkend pre zmenu patril Pohode. Tam som nebol, aj keď i tam sa chystám už celú večnosť! : - D Hádam nabudúce, možno že snáď už aj na budúci rok. Už len pre ten zážitok, už len pre ten pocit, že byť tam aspoň raz, zažiť to... I keď ten výber skupín a interpretov na našom najznámejšom a najväčšom festivale nie je zväčša úplne podľa môjho vkusu – ale človek by mal skúsiť asi všetko; noo – takmer všetko ;-) A Pohoda nie je len o hudbe. Kto vie, možno už o rok...

Peter Kimlička

Peter Kimlička

Bloger 
  • Počet článkov:  52
  •  | 
  • Páči sa:  11x

HUDBA, FILMY, KNIHY - Kerouac, Bukowski, Hemingway, .....), možno REBELIZMUS ako LIFESTYLE, ale tiež aj - a hlavne v neposlednom rade ŽENY!! ;-) Na POLITIKU sa snažím KAŠĽAŤ! - ale nie vždy sa mi to darí :-) .......... NÓRSKO - je špeciálnou kapitolou, po 6-tich rokoch na severe mám množstvo poznámok, hádam sa snáď raz k tomu dokopem! ;-)PESN.TEXTY (mám ich – použiteľných - vyše stovku za tých 20 rokov, ak ste kapela a zháňate textára - kľudne napíšte!) Vzhľadom na Svet a na Život sú všetky stále aktuálne aj po rokoch!!A skúšam POVIEDKY (zatiaľ iba do PC-"šuflíka"!) https://sk-sk.facebook.com/peto.kimlicka Zoznam autorových rubrík:  Hudba, FilmyLifestyleKomentáreŠportNezaradenéNórskoPoviedky

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu