Ako veľmi chceme byť obeťou čísel ?! (diel prvý)

Autor: Peter Kimlička | 30.7.2017 o 21:05 | Karma článku: 1,03 | Prečítané:  301x

„ako viete, doba je zlá. kríza vrcholí, ľudia prišli o prácu a tí čo ju majú sa o ňu boja. dolár stratil svoju cenu, banky krachujú a predavači skrývajú zbrane pod pultom. chuligáni vyvádzajú v uliciach, nikto nevie čo s tým robiť

– nie je tomu koniec. vieme len, že vzduch sa nedá dýchať a jedlo jesť. sedíme pred televízorom (dnes internetom ;-) ) a dozvedáme sa, že dnes došlo k X vraždám a k Y lúpežiam ako by to bola samozrejmosť. my vieme, že je doba zlá, je príšerne zlá, akokeby bola šialená a tak nechodíme von, sedíme doma a náš priestor sa zmenšuje.....“

Znie to realisticky? Ak zameníme z úvodu za dolár euro, a v ďalšej časti za televízor internet – zdá sa nám tá citácia aktuálna ? Verili by ste tomu, že bola napísaná už pred viac ako 40-timi rokmi ?! Ľudia vždy nadávali a hundrali a vždy aj budú a pre niektorých bude doba zlá, bez ohľadu na to či bude všade internet, tablety, mobily; ... bez ohľadu na to či bude finančn.kríza, alebo nedostatok ľudí na trhu práce a či budeme žiť v mieri už viac ako pol-storočie... Ale jedno sa - práve za to polstoročie – výrazne zmenilo. Médiá. Tie sú vo všeobecnom a dlhodobom ponímaní sveta relatívne nové, a s rozvojom internetu s nimi aj množstvo zhýralých konšpiračných hoaxov ako napr. Slobodný vysierač, Parlamentné drísty, či Hlavné srály a pod. :D :P Médiá nám vždy tlačia do hláv to čo chcú, pod tlakmi rôznych motivácií – ale najhlavnejšou budú asi vždycky čísla. Články musí niekto napísať, to stojí čas a čas sú peniaze. A niekto, komu chýba aj ten najposlednejší kúsok novinárskej cti bude písať a zverejňovať akékoľvek žvásty, len aby na to ľudia klikali (z čoho majú prevádzkovatelia zisky za predaj reklám – fakt sa niekedy čudujem, že je ešte stále veľké množstvo ľudí, ktorí to nevedia)... A ľudí najviac priťahujú aféry, ktoré sa čo najviac vymykajú normálu – už im nestačia bulvár a erotika – a vďaka sociálnym sieťam sa šíria webmi ako vírus ebola v časoch najväčšieho rozmachu. Ako si napr. vysvetliť že ľudia uveria veciam ako – napr. vlády chcú v USA a Európe nahradiť obyvateľstvo migrantmi!!, ako – napr. médiá zamlčujú o tisícoch protestujúcich v Taliansku proti očkovaniu (v dnešnej dobe ja naozaj veľmi „tažké“ sfalšovať akúkoľvek fotografiu – že ?! :-P ) ale najväčší blud som započul o tom, že melón s trhlinami v dužine spôsobuje rakovinu!! :D a čo sa týka fotografií, fakt ma dokázalo fascinovať zdieľanie fotky o utečencoch doslova ovešaných na vlaku zo žel.st. v Chebe, v čase – keď už polovica ľudí na internete vedela, že je to podvrch. Musí to byť strašný život, ak niektorí veria, že všetci okolo nich klamú a ešte určite aj služba images.google.com (resp. ich support s vyhľadávaním skutočného pôvodu obrázkov na nete ) – ktorého služby vo veľkej miere využívajú, ale v odhaľovaní obrázkov sú určite tiež v spojení s nadnárodnými korporáciami či s rádom Templárov a pod.

Tiež je zaujímavé si vypočuť niekoľko rád ako na hoaxy aj v poslednom videu Ťažký týždeň s Jánom Gorduličom - pod názvom Fake news: - ale jasné, že komu niet rady, tomu niet pomoci; takže nezabudnime že je "Bratislava v plameňoch"!!! :-D :-D :-P - kvôli protestom proti NATO.

 

Ale niekde toto všetko začalo, niekde sa musela zrodiť celá tá nevraživosť voči médiám, absolútna nedôvera.... veď skúste ďalšie citovanie z r.1976 :

„....už teraz existuje jedna generácia, ktorá nepozná nič iného než to čo vyšlo z tamtej bedne (TV) – (aká to náhodnosť s podobou dnešnej internetovej generácie – že ?!) – tá bedňa je naším evanjeliom, môže byť pádom alebo úpadkom prezidentov, pápežov, premiérov, je tou najmocnešjou silou tohto zhýralého sveta a beda nám ak sa dostane do nevhodných rúk,......v TV nehľadajte pravdu, je to iba cirkus, .....žijeme len v ilúziach, nič tu nie je pravda, veríte že TV je skutočná, ale je to len ilúzia,.... žijete ako v TV, obliekate sa podľa toho, jete podľa toho, vychovávate tak svoje deti,.....toto je masové šialenstvo, ste iba maniaci....“

Začalo sa to možno práve v tých 70-tych rokoch. Keď sa svet tiež výrazne menil, politicky, spoločensky a aj mocensky a keď sa začali prvé pokusy (a veruže aj úspešné) o ovládnutie médií, ktoré denno-denne sledovali milióny ľudí. A začal sa boj, novinárov, žurnalistov, reportérov - s biznisom, s číslami, so ziskami... a stratami... Aj o tom bol film Network. Z r.1976, ktorý na mňa dosť silno zapôsobil a zaujal ma, keďže sám som k novinárčine tiež tak trochu, dalo by sa povedať, že „pričuchol“. Film, ktorý z 10-tich nominácií na Oscara premenil na zlatú sošku štyri!! a hlavne za scenár určite zaslúžene! Veď už len za tie spomenuté citácie, ktoré toho vystihli dosť a vo filme ich je podobných určite viacej.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Prišli akísi ľudia a dostali všetko

Konzervatívna skupinka vie, čo chce, a rada si to vypýta.


Už ste čítali?